Kreciki

PeKaPe… kurde

Tak jakoś się składa że kolej lubi zaskakiwać. To nawet mogłoby być ich hasło reklamowe. PR, PKP IC, PLK w sumie wszystkich z SOK włącznie. No ale do rzeczy.

[Wstęp teoretyczny] Co roku w grudniu następuje systemowa zmiana rozkładu jazdy. Wtedy, z dnia na dzień w całej Europie zmieniają się rozkłady. Owszem czasem jakiś pociąg w nowym jeździ tak jak jeździł, ale raczej coś się zmienia jednak. Do tego są jeszcze mniejsze zmiany, zachodzą co kwartał. Łatwo więc policzyć że mamy w roku cztery razy burdel na kół… na torach. Proste? Dla użytkownika który nie musi jechać w dniu zmiany tak.Dla tych którzy muszą… lepiej wybrać w te dni autobus. Jednak IC i PLK myślą inaczej.

Dlatego też kliencie jeśli myślisz, że od 9 czerwca … do końca wakacji [bo następna zmiana we Wrześniu] pojeździsz już wg jednego planu to się mylisz. Podam bardzo wygodny dla mnie przykład, bo przykład z którego chciałem skorzystać. Nie skorzystam bo IC i PLK mają inny pomysł na kwartalny rozkład jazdy niż… stały rozkład na cały kwartał.

PIĘĆ – tyle jest różnych odjazdów jednego IC Karkonosze w ciągu 13 tygodni rozkładu. Żeby było zabawniej ma w tym czasie też różne stacje docelowe. Można 9 VI o 0:24 wsiąść i dojechać do Jeleniej, dzień później [10-19] pociąg jest już 0:36 do Jeleniej Góry, teraz hit:

Od 20 VI do 30 VIII wsiadamy o 0:39 i dojeżdżamy 7:34 do Szklarskiej Poręby Górnej ale z wyjątkiem dwóch dni. Mianowicie 31 VII-1 VIII jest osobny wpis na tablicy, wg tego wpisu wyjeżdżamy o 0:39 [tej samej] i do Szklarskiej dojeżdżamy o tej samej 7:34 ALE przez te dwa dni PLK nie jest pewna z którego peronu w Łodzi odjedzie ten pociąg. Dlatego umieszcza go dwa razy. Wszystkie dojazdy do stacji pośrednich są takie same. Jednak dla ułatwienia organizacji pasażerom umieszczono je w osobnych liniach.

No i jest jeszcze pociąg jednodniowy – 31 VIII odjeżdża też o 0:39, do Wrocławia dojeżdża szybciej [czemu nie może zawsze jechać szybciej? – Pytanie samo ciśnie się na usta] ale w Szklarskiej jest prawie godzinę później, bo jedzie objazdem na wyjeździe z Wrocławia przez Legnicę.

Także tego… pięć wariantów. I nie zaglądajcie do pliku z rozkładem dla stacji Łódź-Widzew… zajrzyjcie lepiej na Fabryczny, bo na Widzewie tak naprawdę ten sam IC jest 10, a nie 5 razy. Bo z Widzewa jedzie na Fabryczny [dworzec czołowy] z którego musi wrócić na Widzew i dopiero jechać dalej w kraj. To też tak dla ułatwienia.

Next Post

Previous Post

© 2019 Kreciki

Theme by Anders Norén